Op onze school hebben we een leerlingenraad. Deze bestaat uit 6 leerlingen. Twee leerlingen uit groep 6, twee uit groep 7 en twee uit groep 8. Deze leerlingen worden jaarlijks democratisch gekozen door hun medeleerlingen.

Met de leerlingenraad werken wij actief aan burgerschap. De leerlingen krijgen inspraak en kunnen meedenken en meebeslissen. Ze voelen zich hierdoor nog meer betrokken bij school. Naast betrokkenheid, leren de leerlingen hun mening formuleren, beargumenteren en discussiëren. Ook leren ze dat de vertegenwoordigers in de leerlingenraad daar niet zijn om hun eigen belangen te behartigen maar om te denken vanuit de belangen van alle leerlingen; het algemeen belang.  De leerlingenraad zal dan ook met regelmaat de achterban raadplegen. Afhankelijk van het onderwerp kunnen de leerlingen vanaf groep 1 worden geraadpleegd, maar het kan ook voorkomen dat de leerlingen van een bepaalde groep worden uitgevraagd over een onderwerp.

In de leerlingenraad wordt besproken wat de leerlingen belangrijk vinden op school, wat er goed gaat en welke verbeteringen er nodig zijn. In de raad kunnen zij bijvoorbeeld meedenken over inrichting van het schoolplein, adviezen geven over schoolactiviteiten, advisering over aanschaf spelmaterialen en meedenken over de invulling van bijvoorbeeld het schoolreisje.

De raad komt minimaal 6 keer per jaar bij elkaar om samen met de directeur diverse onderwerpen te bespreken. De agenda wordt opgesteld door punten die worden ingebracht vanuit school, maar de leerlingen kunnen ook zelf onderwerpen agenderen. Van iedere vergadering worden door meneer Léon notulen gemaakt. Deze deelt hij met de leerkrachten van de groepen 6,7 en 8. Vervolgens worden de notulen klassikaal besproken en is er ruimte voor de leerlingen om er vragen over te stellen.

Dit schooljaar zitten de volgende leerlingen in de leerlingenraad;

Groep 8: Bram Schreur en Nore Dimmendaal

Groep 7: Mats Evering en Jolijn Volmer

Groep 6: Suus Mekkelholt en Guus Snippert